Oekraïne krijgt half maart ontmantelde gasapparatuur uit Nederland om te helpen bij de wederopbouw van zijn gehavende energie-infrastructuur, meldde het ministerie van Energie op 3 maart.
Minister van Energie Denys Shmyhal bevestigde dat Oekraïense en Nederlandse experts al begonnen zijn met het ontmantelen van de machinerie in Nederland.
“Ik ben Nederland dankbaar voor hun voortdurende steun”, verklaarde Shmyhal, en merkte op dat Amsterdam al $ 30,5 miljoen aan energieapparatuur heeft geleverd, naast generatoren en transformatoren.
Hij voegde eraan toe dat Nederland een extra bijdrage van € 35 miljoen (ongeveer $ 38 miljoen) aan het Ukraine Energy Support Fund aankondigde.
Het initiatief werd geleid door het Oekraïense staatsolie- en gasbedrijf Naftogaz, dat onderhandelde met de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM), de exploitant van …
Deel asjeblieft mee







