in

BBC en Reuters vallen door de mand: Engelse media gekocht voor anti-Rusland campagnes

Een opvallende verzameling van diverse documenten is deze maand op het internet verschenen, waaronder verslagen, financiële overzichten en e-postwisselingen en geven inzicht in hoe de Engelse media zich laat betalen om over zaken op een bepaalde wijze te berichten.

Het is naar buiten ‘gelekt’ en inmiddels is duidelijk dat de informatie authentiek is. Het gaat om een campagne van het ministerie van Buitenlandse Zaken van het Verenigd Koninkrijk (VK) tegen Rusland, met de naam Integrity Initiative en heeft als doel ‘Rusland ondergraven’, die daarbij konden rekenen op de staatsomroep BBC en internationale nieuwsdienst Reuters, zo blijkt uit de talloze documenten die op het internet zijn te vinden.

Dit alles werd voor een groter publiek wereldkundig gemaakt door The Grayzone, een Amerikaans nieuwsmedium voor geopolitieke aangelegenheden.

De journalisten aldaar, die de documenten hebben bestudeerd, concluderen dat het doel was om van de gekochte media gebruik te maken en politieke verandering binnen Rusland te bewerkstelligen, maar ook de politiek van de Russische regering in Midden-Europa en in het centrum van Azië te ondergraven.

Overheidsmedewerkers van het VK werkten hiermee samen met bekende nieuwsorganisaties als BBC en Reuters in een geheime entiteit met de naam The Consortium. 

Een ander onderdeel hiervan was …

Lees verder bij de bron: ReactNieuws


JDreport.com publiceert verhalen uit een flink aantal andere "onafhankelijke" nieuwsbronnen, blogs en wat al niet meer. De meningen in dit artikel zijn van de bron en weerspiegelen niet JDreport.com.


Rapporteren

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Nieuwe bijwerking van Corona-vaccin bij verschillende fabrikanten: De “Covid-arm”

Walgelijk: ‘ABN Amro zet ondernemer in coronatijd klem met wurgkrediet’