Engelse schooljongens ziek na meningitis vaccinatie

Er werd afgelopen jaren veel ophef gemaakt in Engeland over een nieuwe “”gezondheidscrisis” die de kop had opgestoken en dat was hersenvliesontsteking.

De toename van het aantal gevallen was dermate “dramatisch” dat onmiddellijk alle jongeren in Engeland gevaccineerd dienden te worden.
In Engeland krijgen jongens op middelbare scholen in Engeland een zogenaamd Men ACWY vaccinaties tegen hersenvliesontsteking. Men staat in dit geval niet voor “mannen”, maar is een afkorting van het Engelse woord voor hersenvliesontsteking, meningitis.

De afgelopen jaren ontstond er veel commotie in Engeland en moest er driftig worden gevaccineerd bij jongeren omdat het aantal gevallen van hersenvliesontsteking “dramatisch” was toegenomen.

In 2009 had men 22 gevallen en in 2014 was dit aantal opgelopen tot 117. In ongeveer 10 tot 15 procent van de gevallen met deze ziekte schijnt het dodelijk te zijn. We praten over ongeveer 12 doden per jaar op een bevolking van ruim 53 miljoen mensen.

Bij dat in alle haast opgetuigde vaccinatieprogramma was het vorige week de beurt aan de leerlingen van de Northampton School for Boys om deze vaccinatie te mogen ontvangen.

Direct nadat de leerlingen de injecties hadden gekregen, werden 10 tot 15 jongens ziek en hadden onmiddellijk medische hulp nodig.

Volgens getuigen werden de jongens op de grond gelegd op hun rug met hun benen op een stoel.

De rest van de vaccinatiesessie werd onmiddellijk afgelast en alle ouders kregen een brief van de school waarin stond wat ze moesten doen met hun kind als deze misselijk zou worden.

Tenminste één van de kinderen werd met spoed afgevoerd naar de eerste hulp afdeling van een ziekenhuis, maar mocht later weer naar huis.

In de brief die de ouders kregen stond dat “onvoorziene omstandigheden” er de de oorzaak van waren dat zoveel kinderen ziek waren geworden en werd hen geadviseerd goed op te letten of hun kinderen ook bepaalde symptomen vertoonden zoals duizeligheid, misselijkheid, huiduitslag of ademhalingsproblemen en dat het in dat geval verstandig zou zijn om medische hulp in te roepen.
vaccinatie complicaties northampton engeland

Volgens de Engelse gezondheidsautoriteiten is er niets aan de hand en waren de problemen met deze Men ACWY vaccinaties slechts een “geïsoleerd incident”.

Ze zeggen verder ervan overtuigd te zijn dat de problemen niet zijn veroorzaakt doordat er iets aan de hand zou zijn met de vaccinaties en dat ze het vaccinatieprogramma dan ook op korte termijn weer zullen hervatten.

Ook in Amerika wordt deze vaccinatie op grote schaal toegepast en worden door de National Vaccine Information Center de volgende cijfers gepubliceerd in verband met complicaties na deze vaccinatie:

Volgens het daar gehanteerde systeem van Vaccine Adverse Events Reporting System (VAERS) waren in dat systeem per 30 september 2015 meer dan 1.846 ernstige gevallen van bijwerkingen na deze vaccinatie geregistreerd, waarvan 99 sterfgevallen. Die sterfgevallen bestonden voor 34 procent uit kinderen jonger dan zes jaar.

Lees verder bij de Bron: Niburu.co

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef jouw mening