in , , , , ,

Russische staatstelevisie gaat de rol van de CIA in de kernramp van Tsjernobyl bloot te leggen

Amort1939 / Pixabay

De Russische staatstelevisie werkt aan haar eigen versie van Tsjernobyl, een serie gebaseerd op ’s werelds ergste nucleaire ongeluk dat de de schuld geeft van de ramp.

Regisseur Aleksey Muradov beweert dat de tv-serie zal laten zien “wat er toen echt gebeurde” en onthult dat de CIA betrokken was bij de ramp.

Via Press tv: momenteel in postproductie, vertelt de serie van het Russische bedrijf NTV het verhaal van de ontploffing van 1986 die reactor 4 heeft gescheurd bij de kerncentrale van Tsjernobyl in de toenmalige Oekraïense Socialistische Sovjetrepubliek.

De explosie leidde tot een enorm radioactief lek, waardoor gebieden permanent werden getroffen in plaatsen in driekwart van . Dertig werknemers en brandweerlieden werden gedood in de onmiddellijke nasleep van de explosie- en reddingsoperaties. De meesten van hen stierven aan ernstige stralingsgerelateerde ziekten.

Het plot draait om een ​​CIA-agent die naar Pripyat wordt gestuurd – de stad die wordt bewoond door Tsjernobyl-arbeiders – om informatie te verzamelen over de kerncentrale.

De serie zal KGB-officieren volgen in hun pogingen om de spionage-operatie op te jagen.

Regisseur Aleksey Muradov zei dat zijn versie, gefilmd in Wit-, zal laten zien “wat er toen echt gebeurde”.

“Er is een theorie dat de Amerikanen de kerncentrale van Tsjernobyl hadden geïnfiltreerd”, zei hij. “Veel historici ontkennen niet dat op de dag van de explosie een agent van de inlichtingendiensten van de vijand op het station aanwezig was.

Dit terwijl een uit vijf delen bestaande “Tsjernobyl” -serie, geproduceerd door het Amerikaanse premium kabel- en satelliettelevisienetwerk HBO, onlangs een wereldwijd debat op gang heeft gebracht, omdat sommige deskundigen de geloofwaardigheid ervan hebben betwist.

Ruslands populairste krant, Komsomolskaya Pravda (KP), heeft de show afgedaan als “een karikatuur en niet de .”

“Als Anglo-Saksen iets over Russen filmen, komt het zeker niet overeen met de waarheid”, zei de Russische journalist Anatoly Vasserman.

De Russische krant The Moscow Times schreef ook deze week dat de HBO-productie vooringenomen was tegen de en een “karikatuur” van de natie opleverde.

Lees verder bij de bron: worldunity.me


JDreport.com publiceert verhalen uit een flink aantal andere "onafhankelijke" nieuwsbronnen.
De meningen in dit artikel zijn van de bron en weerspiegelen niet JDreport.com.

Help mee JDreport.com online te houden

Check de JDreport app in de Google PlayStore

Rapporteren

0 0 stem
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Ondertussen bij de Britten, rapport: veel moslims in gevangenis, veel gewelddadige moslimbendes en gedwongen bekeringen

Peiling: SP en PVV stemmer zien nieuw pensioenakkoord niet zitten, maar dat boeit niemand